Împotriva francmasonilor nu poţi duce doar o simplă luptă, ei conduc
un război ( după toate regulile războiului ) chiar dacă este ascuns,
deci împotriva lor este necesar a se declanşa tot un război.
Participarea la acest război, se constituie într-o datorie morală şi
spirituală pentru fiecare din cei ce conştientizează necesitatea
contracarării acţiunilor francmasonilor.
Indiferent de tipul conflictului ( civil/militar, vizibil/ascuns,
regional/global) , cvasimajoritatea analiştilor sesizează că agresiunile
de tip „informaţional” ( politice, psihologice, influenţare, etc.) tind
să devină dominante , în detrimentul agresiunilor de tip „energetic”
(prin folosirea armamentului clasic sau de distrugere în masă),
transgresare care se manifestă atât în obiectivele, cât şi în
modalităţile de desfăşurare şi în raporturile dintre diferitele tipuri
de agresiuni.
Pradigma „distruge sau vei fi distrus” va fi parţial abandonată,
convenindu-se , probabil asupra standardului colectiv definit în
interiorul comunităţii internaţionale : „ conformează-te sau vei fi
penalizat”.
O primă confirmare o avem în modul de instrumentare , la nivel planetar
, a Războiului din Golf, fiind numeroase studiile care pun în evidenţă
că s-au urmărit şi experimentat proceduri de manipulare ,
dezorientare, intimidare şi dezorganizare socială şi individuală prin
folosirea abilă a informaţiei.
Folosirea strategiilor şi tacticilor de „război informaţional”, care
şi-au confirmat eficacitatea în raport cu agresorul, impune orizonturi
informaţionale de abordare noi, pentru găsirea modalităţilor de
protecţie şi răspuns la noile tipuri de ameninţări.
Deşi sunt unanime aprecierile potrivit cărora agresiunea/apărarea
informaţională reprezintă „războiul viitorului”, lipsesc atât definiţii,
cât şi strategii naţionale care să surprindă conceptul cu suficientă
precizie; războiul informaţional este, astfel, mai degrabă ,
„caracterizat”,decât „definit”.
Acţiunile de influenţare –
definesc totalitatea măsurilor, activităţilor şi programelor destinate
să influenţeze concepţiile, mentalitatea, atitudinile, opiniile şi
comportamentul ţintelor (grupurilor de audientă), să contracareze
influenţarea realizată de adversar şi să menţină la un nivel dezirabil
starea psihomorală a trupelor şi populaţiei proprii în scopul
îndeplinirii obiectivelor urmărite.
Acţiunile de influenţare sunt definite , în general, de următoarele aspecte:
- nu ucid şi nu produc distrugeri prin ele insele
( în principiu ), nefiind deci sancţionate ca atare prin normele de
drept internaţional sau condamnate de către opinia publică, care
reflectă şi condamnă ororile şi distrugerile războiului şi mai puţin sau
deloc strategiile de agresare neconvenţionale, care distrug matrici
naţionale, culturale, religioase, morale, statusuri şi ierarhizări
sociale, un stat fiind virtual „cucerit” fără a se deplasa la graniţa
sa nici o armată.
- sunt omniprezente : ele premerg, însoţesc, urmează sau fac chiar inutil un conflict armat convenţional;
- nu presupun costuri materiale şi financiare deosebite,
raportul cheltuieli/eficienţă surclasând consumurile pe care le
presupune o confruntare militară clasică. ”O evaluare a costurilor
acţiunilor de influenţare desfăşurate de către forţele aliate în Golf
indică un raport de 1:3000 de dolari faţă de cheltuielile strict
militare „.
- Au o rază de acţiune şi efecte deosebite, sistemele de apărare şi contraatac fiind la ora actuală practic inexistente (exceptând inforenergetica !!) ;
- Stricta specializare a planificatorilor şi a utilizatorilor
pentru conceperea, elaborarea, difuzarea şi evaluarea acţiunilor de
influenţare; în Golf au acţionat aproximativ 2500 de specialişti;
- Recursul tot mai des la „agenţii” specializate;
- Alegerea temelor, instrumentelor, etc., prin exploatarea „fişei psihologice” a zonei/adversarului;
Privind retrospectiv drumul parcurs de acţiunile de influenţare de la
vicleşug, şiretlic, înşelătorie sau prefăcătorie la ceea ce ştim astăzi
despre amplele şi sofisticatele scenarii de influenţare, vom constata că
s-au făcut mari acumulări cantitative, dar mai ales calitative,
materializate într-un variat arsenal de forţe şi mijloace, de metode,
tehnici şi procedee de influenţare a conştiinţelor, a stărilor psihice
şi morale, a forţei de acţiune.
Diversitatea şi complexitatea acţiunilor de influenţare din zilele
noastre rezidă, printre altele, în nivelul actual de dezvoltare a
ştiinţelor despre om (antropologie, psihologie, sociologie, etc.) şi în
posibilităţile sporite de comunicare .
Evoluând permanent, acţiunile de influenţare – după cum apreciază tot mai mulţi specialişti – s-au transformat practic într-un nou gen de armă, eficientă şi foarte temută, din cel puţin următoarele puncte de vedere:
- are caracter bivalent, în sensul că poate fi - după caz – defensivă sau ofensivă;
- are o vastă spaţialitate, dată de o mare rază de acţiune;
- este
„neobosită”, forţele şi mijloacele de acţiune pot fi operaţionale mari
perioade de timp , indiferent de condiţiile mediului ambiant;
- poate avea , simultan sau succesiv , caracter anticipativ , preventiv şi/sau reactiv;
- nu ucide, ci convinge, nu produce distrugeri fizice vizibile;
- uneori, efectele ei asupra ţintei nu pot fi imediat evaluate, deoarece apar cu întârziere;
- acţionează asupra organismului uman prin stimuli de natură diferită;
- „răniţii” sunt greu de recuperat, fiind deci scoşi din activitate o perioadă relativ mare de timp.
Concepţia acţiunilor de influenţare
Acţiunile
de influenţare, pentru a se putea desfăşura în mod coerent şi eficient,
au nevoie de o concepţie clar definită, care să cuprindă elementele
fundamentale ce definesc acest gen de acţiuni:
a) Misiunea
acţiunilor de influenţare – la stabilirea acestor misiuni se va avea în
atenţie specificul situaţiei ( război, criză, …), obiectivele urmărite,
ţintele asupra cărora se doreşte a se acţiona, forţele şi mijloacele
specifice aflate la dispoziţie, etc.
b) Obiectivele
campaniei de acţiuni de influenţare – constă în rezultatele ce sunt
urmărite a se obţine. Aceste rezultate trebuie sa fie concrete, să
poată fi măsurate sau – cel puţin – să poată fi observate cu uşurinţă.
c) Ţintele
acţiunilor de influenţare (grupurile de audienţă ) – sunt reprezentate
de cei cărora le sunt adresate , de fapt , aceste acţiuni de
influenţare. Când audienţa este constituită din efectivele proprii, se
recomandă a se folosi sintagma „grup de audienţă” şi nu termenul
de „ţintă” . Noţiunea de „ţintă” (sinonimă în teoria comunicării cu cea
de „receptor” ) are şi conotaţii psihologice negative întrucât poate
face legături cu termenul de „adversar” sau ceva ce-i aparţine acestuia.
La cristalizarea unei concepţii a acţiunilor de influenţare se au în
atenţie doar ţintele de bază ( nu cele indirecte, nu audienţa
adiacentă/întâmplătoare ). Fiind constituite din indivizi sau grupuri
umane, ţintele ( grupurile de audienţă ) sunt caracterizate de o serie
de trăsături: mărime, localizare, status social, rol, nivel de
instruire/informare, grad de dezvoltare şi cultură, vulnerabilitate,
etc., trăsături de care se ţine cont la stabilirea concepţiei.
d) Temele
acţiunilor de influenţare – reprezintă liniile de persuasiune
promovate de către sursa de influenţare, în vederea obţinerii unui
anumit rezultat. Este evidentă necesitatea corelării temelor cu
obiectivele acţiunilor de influenţare. De o importanţă semnificativă
pentru concepţia acţiunilor de influenţare este împărţirea temelor în
cele două categorii diametral opuse: teme ce trebuie promovate şi
respectiv teme ce trebuie cu desăvârşire evitate. Cele din urmă sunt
teme care, dacă ar fi puse în practică, ar compromite întreaga campanie
de influenţare.
e) Forţele
şi mijloacele angajate – sunt constituite din structurile specializate
în acţiuni de influenţare şi mijloacele pe care acestea le au în dotare.
f) Tipul
acţiunilor de influenţare – în cadrul concepţiei trebuie precizat ce
fel de acţiuni se vor desfăşura: 1. de influenţare a ţintelor; 2. de
influenţare a propriilor efective. Fiecărui tip de acţiuni îi corespund
metode , procedee şi tehnici specifice.
g) Modul de concepere şi de realizare a acţiunilor de influenţare , etc.
Clasificarea acţiunilor de influenţare
După tipul audientei :
a) de
influenţare a ţintelor – sunt acţiuni de influenţare ce se îndreaptă
asupra audientelor care nu aparţin efectivelor proprii şi urmăresc să
obţină un anumit comportament. O categorie aparte a acţiunilor de
influenţare o constituie cele de consolidare - şi sunt îndreptate asupra
populaţiei aflate ( intrate) deja sub control.
b) acţiuni
de fortificare – acţiuni de influenţare destinate efectivelor proprii.
Se pregătesc şi se desfăşoară în scopul formării şi menţinerii
influenţei în rândul propriilor efective ;
va urma....
va urma....
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu